Leta i den här bloggen

söndag 23 september 2012

Dag Hammarskljöld del 2.


Förutom att skuggorna inte stämmer på fotona med Dag Hammarskjöld finns det en annan sak som är intressant:

Propellrarnas utseende:

 
DC-6:an går in med fullt motorpådrag på alla 4 stjärnmotorerna när den ska landa,
4 st Pratt & Whitney, R-2800 2400 hk 2800varv/min, dom har ett högt vridmoment och stannar inte i första taget.
Flygkaptenen missbedömer flygplatsen och går ner för tidigt, det måste betyda fullt pådrag på alla motorer när han går in i skogen?













Propellrarna är gjorda av en slags aluminiumlegering.
  1. Hur kommer det sig att propellrarna är mer eller mindre är intakta förutom dom som är i marken, dom borde rimligtvis ha slagits sönder när dom träffat trädstammarna med ett varvtal runt 2500 var/minut?
  2. Det borde funnits stora märken och en del blad borde i princip vara borta, men nu är det bara bladen som träffat marken som är deformerade.
  3. Varför slår en del motorer av??
    a. Skadade av en attack, men inte alla motorer träffades?
    b. Bränslet tog slut, tankat för lite vid start, attacken träffade en bränsletank som började läcka?
    c. Fel av mig, bladen ska se ut som dom gör vid en normal landning in i en skog.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar