Donationer Swish 0729477503
annat sätt som olyckan kan ha gått till väga på.
Olyckan blev förödande, inget kunde hjälpa henne när vattnet forsade in via fenstabilisatorhålet på styrbords sida.
M/S Estonia = 14 knop
U-båt = 12 knop
1 knop = 0.5 m/s
2 knop = 1 m/s
Avstånd buckla-fenstabilisator = 70 meter.
Tid buckla-fenstabilisator ca 1 minut
Stämmer bra med vad vittnen säger:
1. Första smällen, tornet på u-båten träffar bogvisiret.
2. Skrapljud, plåt mot plåt, u-båten glider utmed MS Estonia på styrbords sida i ca 1 minut.
3. Ytterligare en smäll, u-båtstornet slår av fenstabilisatorn.
4. Vatten börjar strömma in via fenstabilisatorhålet.
Bucklan på bogvisiret är som ett fingeravtryck, i det här fallet ett U-båtstorn.
MS Estonia fenstabilisator större bild.
Hej, kolla http://heiwaco.com/news.htm !
SvaraRaderaFenstsbilisatorn är intakt. De filmade den.
SvaraRaderaHar du sett filmen med fenstabilisatorn på styrbords sida?
RaderaHej Lennart. Har du något argument för och en emot denna teori? tack :)
SvaraRaderaDen här kommentaren har tagits bort av skribenten.
RaderaHej Unknown.
RaderaSant, fenstabilisatorn är intakt, inget vatten har kommit in där.
Jag jobbar på att revidera händelseförloppet.
Ibland blir det fel, ber om ursäkt för det.
Mvh
L.R.
Ich habe viel 💩 über die ESTONIA gelesen aber das ist der Burner 😡
SvaraRadera